Sopimusoikeudelliset palvelut

Millaisilla ehdoilla saada sopijakumppani sitoutettua tavoittelemaan hyvää palvelutasoa? Mitä käytännön toimia kannattaa huomioida sopimuksen käyttöönottovaiheessa? Miten julkisena hankintana kilpailutettua sopimusta saa muuttaa ja millaisia riskejä sopimusmuutoksiin sisältyy? Miten tehdä reklamaatio ja mitä sen jälkeen tapahtuu? Asiantuntijamme auttavat kaikissa pulmatilanteissa.

 

Sopimusriidat

Autamme välttämään sopimusriidat jo etukäteen. Voimme myös tarjota käyttöösi oman asiantuntevan tukihenkilön ongelmatilanteen selvittelyn ajaksi. Tuemme muun muassa suoritusvirheisiin reagoimisessa sopimusaikana, reklamaatioissa ja sopimuksen ennenaikaiseen päättämiseen liittyvissä asioissa.

Sopimuksen muuttaminen

Toisinaan sopimusmuutosten tekeminen julkisissa hankinnoissa aiheuttaa päänvaivaa. Autamme selvittämään, onko sopimusmuutos sallittu ja milloin sopimusmuutoksesta on julkaistava avoimuusilmoitus. Kartoitamme sopimusmuutoksen aiheuttamat riskit.

Reklamaatioihin liittyvät palvelut

Autamme tarvittaessa tekemään reklamaation, jos sopimuksen ehdot eivät tilaajan näkökulmasta täyty. Reklamaation aiheena voi olla esimerkiksi sovittua huonompi laatu. Aikaa, omia resursseja ja kustannuksia säästyy, kun reklamaatio toteutetaan selkeän toimintamallin mukaisesti.

Sopimuksen käyttöönotto ja seuranta

Hyvin laaditun sopimuksen hyödyt ja tuottavuus jäävät puolitiehen, jos sopimusta ei käytännössä noudateta tai sen toteuttamista ei valvota ja sopimuksen sisältöä tarpeellisilta osin viestitä organisaatiolle. Palvelumme avulla monimutkaisestakin sopimuksesta tulee ymmärrettävä ja selkeä.

Sopimusten laatiminen

Hankintasopimus on oleellinen osa onnistunutta hankintaa. Onnistuneen hankintasopimuksen avulla varmistetaan hankinnalle asetettujen tavoitteiden toteutuminen sopimuskaudella ja toimiva yhteistyö sopijapuolten välillä.